Vi kender det fra bl.a. Netflix, hvor streamingtjenesten kommer med personlige anbefalinger baseret på det, man tidligere har set.
Samme princip bliver nu en del af indkøbsoplevelsen på nemlig.com, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
- Drømmen og ambitionen er at skabe den ultimative indkøbsoplevelse for vores kunder. En indkøbsoplevelse, der er meget mere inspirerende, indsigtsbaseret, convenient og sjov end noget fysisk supermarked kan tilbyde. I kraft af vores rene digitale tilstedeværelse kender vi vores kunder rigtig godt, og det er præcis denne datadrevne kundeindsigt, vi nu bruger til at tage et nyt kvantespring i retning mod en langt mere personlig og relevant oplevelse til hver enkelt kunde, siger Anne-‐Sofie Nielsen, it-‐direktør, nemlig.com.
På det nye nemlig.com vil man fremover blive mødt af mere grafik og video, hvor de forskellige produkter inden for særligt specialvarer og vin i flere tilfælde bliver præsenteret af en ekspert på området.
En ny e-‐handelsanalyse fra FDIH viser, at nemlig.com er den netbutik, som flest kunder i Danmark vil anbefale til venner og familie.
Med den personaliserede version af nemlig.com håber online-‐ supermarkedet at kunne sætte niveauet endnu højere.
- Vi er utrolig glade og stolte over, at forbrugerne ser os som den netbutik, de er mest villige til at anbefale til venner og familie. Den position håber vi at kunne udbygge i fremtiden, og det stiller krav til vores samlede koncept og vores univers, siger Stefan Plenge.